diumenge, 13 de gener del 2013

Microjardí

Avui us porto un microjardí, a més, dels què són fàcils de mantenir!!


Què us he de dir sobre les plantes... jo posaria plantes a tot arreu!! Però és cert que algunes sóc incapaç de fer-les viure, com ara les orquídies. Són tot un repte aquestes!!
Personalment, sóc extremadament fanàtica de les plantes suculentes o crasses. Són una família de plantes que emmagatzemen aigua a les seves fulles, i per aquest motiu són "molsudetes" i molt agradables al tacte.

El projecte sorgeix precisament d'una orquídia que em va regalar la meva mare però que, inevitablement no va durar més de 4 o 5 setmanes... així, em va quedar aquesta magnífica torreta de vidre


i també les pedretes que l'emplenaven.





Així que, per ordre, anar emplenant la torreta amb els elements imprescindibles. Fer una base de pedretes ajuda a drenar l'aigua. Aquest tipus de plantes no són gaire exigents pel què fa a la quantitat d'aigua (recordem que n'emmagatzemen), per tant, tenint en compte que aquesta torreta no té forats per eliminar l'aigua no necessària, és important posar-hi pedretes al fons. D'aquesta manera no se'ns podriran les arrels.


Pel què fa al tipus de pedretes, poseu-hiles què més us agradin.



A l'hora d'escollir la terra, és important triar-ne una que sigui de bona qualitat. Això allargarà i facilitarà la vida de les nostres plantes. Jo, he triat la marca Batlle, doncs són d'origen català, i per tant, (encara que part de la producció la fan a l'estat espanyol), un producte de proximitat.



Així doncs posem una mica de substrat per a posar-hi les plantes.


Com que ja us he dit que sóc molt entusiasta d'aquest tipus de plantes, en tinc de diverses tipologies... encara que al final m'he decantat per fer-ne servir tansols 3, així la torreta no queda gaire atapeïda.



 I finalment, hi he posat algunes pedretes també a la part superior. Així impedeixen que l'aigua s'evapori més del compte. Penseu que l'he posada al menjador de casa, on la temperatura és força elevada degut a la calefacció.



Finalment, l'he regat una miqueta, per donar la benvinguda a aquestes tres plantetes a la seva nova llar!! :)

Espero que us agradi el meu projecte de diumenge! Salut i fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada